[Housingvraagstukken] Fysieke beveiliging van apparatuur - sloten op kasten

Lex Sietses lex.sietses at surfnet.nl
Mon Aug 14 18:48:55 CEST 2017

Beste housing-geintereseerden,

Zoals we tijdens de housingdag al besproken hebben willen we als SURFnet meer werken aan de fysieke beveiliging van onze apparatuur. Om die reden willen we onze kasten in de toekomst voorzien van cijfersloten en vastleggen dat ze standaard op slot dienen te zitten. Voordat ik dit opneem ind e contracten en we dit gaan doorvoeren wil ik echter input van jullie.

Zijn er praktische bezwaren, of zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik besef me dat er locaties zijn die in uitzonderingsgevallen toegang willen kunnen hebben tot onze kasten. Is het daarvoor bijvoorbeeld een optie dat zij het NOC bellen en de code krijgen (waarna we die dus weer veranderen)? Zijn er andere / betere oplossingen? ?

Kortom, ik sta open voor input en ideeën en dat leek me wel een goed eerste onderwerp voor deze mailinglijst. Reageer gerust reply-to-all zodat er een gesprek op gang komt.

Met vriendelijke groet,
Lex Sietses
Housing Manager SURFnet

T: 06-52063936