[ProjectSCZ-FIAM] koppelen van website aan comanage

M.A.Santcroos at lumc.nl M.A.Santcroos at lumc.nl
Mon Dec 4 15:53:13 CET 2017

Hi Matthijs,

> On 4 Dec 2017, at 14:16 , Matthijs Moed <matthijs.moed at surfsara.nl> wrote:
> RStudio Server heeft een web-frontend. In de free-versie is de integratie met PAM minimaal. pam_open_session wordt bijv. niet aangeroepen, waardoor pam_mkhomedir niet wordt aangeroepen, en je dus handmatig home-directories moet gaan aanmaken.
>
> Over SAML wordt niet gerept in de RStudio-documentatie, en ik vermoed dat je zowel de pro-versie moet hebben en/of zelf nog wat moet gaan rommelen met SimpleSAMLphp e.d. (zoals: http://www.piersharding.com/blog/archives/2014/07/rstudio_server.html).

Ack.

> Daarnaast blijf je met je password-issue zitten.

Wat bedoel je hier precies? Als we de SAML route gaan, dan wordt het toch SSO en hebben we geen password-issue meer?

> Beter dus om iets anders web-based te laten zien, met het recept van Jouke.

Ja, zelfs al zou het hacken van de RStudio setup technisch gezien gaan, de vraag is of we daar voor vrijdag nog iets mee gaan willen gaan doen. Dan kunnen we misschien beter inzetten op een "hello world" website die wat attributen laat zien ofzo.

Groet,

Mark