[ProjectSCZ-FIAM] koppelen van website aan comanage

M.A.Santcroos at lumc.nl M.A.Santcroos at lumc.nl
Wed Dec 6 14:38:47 CET 2017

Hi Bas,

> Authenticatie via de REST-interface van COmanage is niet iets dat we
> momentele in de pilotomgeving kunnen ondersteunen.  Sterker nog, ik wist
> tot nu neit eens dat dat überhaupt een optie was.

REST is geen deel op zich, wat mij betreft in ieder geval.
Ik wil graag diensten ontsluiten via COmanage, hoe is van ondergeschikt belang.

> Binnen de SCZ kun je webdiensten het gemakkelijkst aansluiten via SAML
> of OIDC.  Als je SimpleSAMLphp gebruikt, ligt SAML het meest voor de
> hand.  Je kunt dan deze guide volgen:
> https://simplesamlphp.org/docs/stable/simplesamlphp-sp

Ok, misschien een stomme vraag, maar heb ik dan ook groep informatie?
M.a.w, wat voegt de REST interface nog toe bovenop plain SAML?

> Ik stuur de metadata in SSP-formaat (die je nodig hebt in stap 2) als
> attachment mee.

Thanks!

> Ik heb dan nog de metadata van jouw SP nodig; die kun je na configuratie
> van SSP vinden op
> https:/hostname/simplesaml/module.php/saml/sp/metadata.php/default-sp?output=xhtml

Tja, daar krijg ik nu geen informatie uit, dus ik heb kennelijk iets niet goed gedaan.
Daar ga ik nu verder naar kijken.

Groet,

Mark