[ProjectSCZ-FIAM] koppelen van website aan comanage

Bas Zoetekouw bas.zoetekouw at surfnet.nl
Wed Dec 6 22:00:48 CET 2017

Hoi Mark, Gerben,

> Ja dat klopt.

Interessante foutmelding; ik heb deze niet eerder gezien, en vreemd
genoeg werkt het met onze SURFnet-IdP wel, terwijl die toch ook via
SURFconext komt.  Ik duik hier morgen dieper in.

Dat klopt, want die krijg je pas als je de SCZ vertelt dat deze SP bij
jouw CO hoort.  Dat kun je oden door je SP toe te voegen aan de services
van je CO in COmanage (onder de CO settings).  Vul daar bij "service
url" en "entitlement url" de entityid van je SP toe.  Ik stuur een
screenshot mee ter inspiratie.

> Dat je niks van BBMRI CO herkent kan ook kloppen. Wat SimpleSAMLphp hier
> laat zien, zijn de attributen zoals die gevonden zijn in de SAML
> assertion. Dus op basis van deze attributen vindt authenticate (authN)
> plaats. De volgende stap voor een SP is op basis van authN een
> autorisatie AuthZ te doen. Nu moet je iets van COmanage krijgen,
> bijvoorbeeld group info uit LDAP.

Die informatie kan je ook diretc via SAML in de assertion krijgen, _als_
de SCZ weet dat deze SP bij jouw CO hoort.  Zie hierboven.

Gr,
Bas.
--
Bas Zoetekouw