[ProjectSCZ-FIAM] bbmri instance vs scz (meer idps?) voor de demo op 8 december

Bas Zoetekouw bas.zoetekouw at surfnet.nl
Fri Nov 24 15:45:22 CET 2017

Hoi Mark,

Vanuit SURFconext hebben we momenteel de volgende instellingen beschikbaar:
 - Astron
 - LUMC
 - Nikhef
 - SURFnet
 - SURFsara
 - UMCG
 - UvA
 - RUG

Het is zeker mogelijk om meer instellingen aan te sluiten.  Daarvoor
moeten dan wel de beheerders van die instellingen toestemming geven, en
daarvoor helpt het als je ons een contactpersoon binnen die instelling
kan geven die van de SCZ gebruik wil maken.  In onze ervaring zijn
instellingen zonder zo'n interne stakeholder erg terughoudend met het
aansluiten.

Voro gastgebruik hebben we momentele 2 mogelijkheden:  Onegini en een
directe Google-koppeling.  Ik ben het met je eens dat OneGini wat
betreft user interactie te wensen overlaat.  De directe Google-koppeling
(onder de ietwat verwarrende naam "Google Claims Provider") heeft deze
nadelen niet; daar kun je gewoon direct met je Google-account terecht.

Ook hier kunnen we extra koppelingen maken (Facebook, Linkedin, etc) als
dat nuttig is.

Naast bovenstaande IdPs laat het Where-are-you-from-scherm van COmanage
ook de hele lijst Edugain-IdPs zien; deze werken momenteel nog niet.

Beantwoordt dit je vragen?

Groet,
Bas.