[ProjectSCZ-FIAM] bbmri instance vs scz (meer idps?) voor de demo op 8 december

M.A.Santcroos at lumc.nl M.A.Santcroos at lumc.nl
Mon Nov 27 10:28:51 CET 2017

Hi Bas, Paul,

> On 24 Nov 2017, at 15:45 , Bas Zoetekouw <bas.zoetekouw at surfnet.nl> wrote:
> Het is zeker mogelijk om meer instellingen aan te sluiten.  Daarvoor
> moeten dan wel de beheerders van die instellingen toestemming geven, en
> daarvoor helpt het als je ons een contactpersoon binnen die instelling
> kan geven die van de SCZ gebruik wil maken.  In onze ervaring zijn
> instellingen zonder zo'n interne stakeholder erg terughoudend met het
> aansluiten.

Helder. Voor de demo is het vooral "zo veel mogelijk".
Er zijn daar mensen vanuit het medische en lifescience veld, dus zo veel mogelijk UMCs.

> Voro gastgebruik hebben we momentele 2 mogelijkheden:  Onegini en een
> directe Google-koppeling.  Ik ben het met je eens dat OneGini wat
> betreft user interactie te wensen overlaat.  De directe Google-koppeling
> (onder de ietwat verwarrende naam "Google Claims Provider") heeft deze
> nadelen niet; daar kun je gewoon direct met je Google-account terecht.

In het licht van de oorspronkelijke vraag, kunnen we Google ook eenvoudig beschikbaar maken bij de BBMRI instance of niet?

> Ook hier kunnen we extra koppelingen maken (Facebook, Linkedin, etc) als
> dat nuttig is.

Ok, denk dat voor de demo ook hier geld des te meer des te beter.

> Naast bovenstaande IdPs laat het Where-are-you-from-scherm van COmanage
> ook de hele lijst Edugain-IdPs zien; deze werken momenteel nog niet.

Ok.

Groet,

Mark