[ProjectSCZ-FIAM] Obtaining identity attributes from authoritative sources

Martin van Es martin at surfnet.nl
Fri Nov 17 14:14:44 CET 2017

Beste Pieter,

Ik weet niet precies welke handleiding je hebt gebruikt, maar wat ik wel weet
is het voldende:

COManage is niet native SAML aware en wordt federatief ontsloten door gebruik
temaken van een authentication module binnen de webserver (typisch shibolleth
of mod_mellon onder apache). Deze authentication modules vullen na succesvolle
authenticatie een environment variable REMOTE_USER zodat de geproxy'de
applicatie "blindelings" kan vertrouwens dat de gebruiker met
username=REMOTE_USER ingelogd is. Daarnaasst vult deze module nog een aantal
andere environment variabelen met een te configureren prefix. In het geval van
mod_mellon is dat MELLON_. Voor Shibboleth zou dat wel eens iets anders kunnen
zijn. Bovendien moet je in mod_mellon ook aangeven welke SAML attributen in
het environment terecht moeten komen (MellonSetEnv, of MellonSetEnvNoPrefix
zonder prefix).

Het is dus zaak in COManage de (MELLON_)* attributen uit het environment te
lepelen en in te vullen op de juiste plekken.

Ergens in het vertaling van SAML -> environment > COManage form gaat het dus
mis bij je.

Grt
Martin